Wednesday, April 13, 2005

心中的矛盾


在我心中,
有支矛,有面盾。

矛,是那燃烧不止,
对爱炽热的心。
盾,是那冷静理智,
防止自己跨越界限的良心。

尖锐的矛头,
无时无刻拼命的攻,
坚固的盾牌,
也只有守的份儿。

矛能否刺穿盾? 抑或盾能硬战到底?
我不知道。
我只知道...观看这场战的我,好辛苦...

战场上的军队,是敌是友,
看了战袍,就能一清二楚。

但这场心理战,
手握矛,手拿盾的,
都是自己人,
拼个你死我活,
到头来不论胜负...
就只有一个字 -
痛。

这种战,怎打?


战略:

矛 & 盾
我想.................... (但)我不可以了....
我想知道............ (但)我不能...........
我真的很想........ (但)我没有资格了..
我要为他做........ (但)我有界限........
我要告诉他 ....(但)是时候..该清醒了..

疯了。

没有了爱的人,终于知道什么是狠,
失去了爱的人,满脑子里都是疑问,
没有了爱的人,简单逻辑都是矛盾,
失去了爱的人,应不应该继续再苯,继续在蠢...

有谁可以跟我比,我是世界上最无助的人,
请不要笑我,我已经被伤心淹没.

没有了爱的人,终于知道什么是狠,
失去了爱的人,满脑子里都是疑问,
没有了爱的人,简单逻辑都是矛盾,
失去了爱的人,应不应该继续在苯,继续在蠢...
(取至电影‘爱都爱都’片曲)

5 Comments:

At 7:47 PM, Anonymous Anonymous said...

hmm...which wan should won..koko got no idea oso....but...amui should b the 1 to decide....gambade... :)

 
At 12:59 AM, Anonymous Anonymous said...

nvm la, banana also my own fault onli ma...hehehe...neway, life is getting better. hit a rough patch a couple of weeks ago, but things are ok now :) busy as usual w/ classes, exams etc. 2 more weeks to finals, then summer hols...can't wait!!! taking one summer session of classes then next 6 wks wanna travel, but have to see $$ first...well, i'll talk to u online as soon as i'm free, k? for now...study study study!!!

whatever it is you're going through, good luck, and take care! i miss you lots!

 
At 1:01 AM, Anonymous Anonymous said...

oh, and i'm 12 hrs behind you again, instead of 13 :) don't ask me why they have such a confusing time system :P

~meyy~

 
At 1:41 AM, Blogger *LinLin* said...

dear mey gal, it's bcoz of the winter n summer time, i understand tat. ...can't really update with u...bz for exam recently..but i tomolo will be my last paper...so cheers~ u take care ya~!

 
At 1:42 AM, Blogger *LinLin* said...

koko.....

 

Post a Comment

<< Home